top of page
תחזקת לוחות חשמל

טיפ תכנון חשמל מקצועי

תהליך בניית מבנה או שיפוצו הינו חשוב ביותר מבחינה בטיחותית. תוכנית החשמל צריכה להיבנות על ידי יועץ חשמל מנוסה, הנדסאי חשמל, מהנדס חשמל, חשמלאי עם רישיון תוך עמידה בהוראות החוק והתקנות בתחום החשמל. תכנון חשמל לקוי עלול לגרום לנזקי רכוש, פגיעות גוף ואף לסכן את חיי אדם השוהים במבנה. השקעה בשירותים מקצועיים של תכנון חשמל משתלמת מבחינה פיננסית.

תכנון חשמל לקוי עלול לגרום להארכת משך זמן העבודות, להביא לעומס בצריכת החשמל ולבעיות בשימוש במכשירים והתקנים חשמליים ולגרום לבלאי מוגבר של מערכת החשמל. ליקויים במערכת חשמל או במערכת תקשורת אשר מתגלים לרוב רק לאחר סיום העבודות. לכן, תכנון חשמל נכון יכול לחסוך הוצאות נוספות בעתיד עבור תיקונים, תוספות ושדרוגים שידרשו עבור דברים שלא ניתן להם מענה בתכנון הראשוני. לדוגמא, הוספת נקודות חשמל נוספות בעתיד יכולה לגרור הוצאות כספיות ניכרות, עוגמת נפש וטרחה הכרוכים בחציבה בקירות ושיפוץ לאחר מכן. במקרים רבים, עלות שירותי מתכנן חשמל נמוכה במידה משמעותית מעלות תיקון ליקויים במערכת החשמל. אחד היתרונות שבהתקנת מערכת חשמל חכם במבנה, מעבר לאפשרות לשלוט על כלל מכשירי החשמל וההתקנים החשמליים במבנה בקלות, היא שלרוב, במידה ומערכת חשמל חכם אלחוטית תוכננה כהלכה, לא יהיה צורך בחציבה בקירות לשם התקנת מערכות שונות הפועלות באמצעות חשמל או אפשרויות להדלקת מכשירים והתקנים נוספים. בעת הכנת תכנית חשמל יש להתייחס לייעוד של כל חדר, כמות נקודות החשמל הדרושות ומיקומיהן בו, וכן נקודות התקשורת לדוגמה-טלפון, טלוויזיה, אינטרנט ,אינטרקום וכו'. כמו כן, יש לכלול בה את כל לוחות החשמל הדרושים ומיקומיהם. במידה ואת תהליך בניית המבנה או השיפוצים לוקח מעצב פנים, תכנון חשמל צריך להיעשות בשיתוף עמו, כך שיילקחו בחשבון פרטי הריהוט ומכשירי החשמל והתקשורת שנבחרו ומיקומם, סוגי התאורה בכל חדר וכדומה. שיתוף פעולה מסוג זה מבטיח שתושבי המבנה ייהנו ממערכת חשמל תקינה העומדת בכל דרישות החוק, מערכת שתשרת אותם כהלכה מבחינה פונקציונלית ללא עומסים והפרעות, וכן תמלא תפקידה מבחינת הפן האסתטי. גודל חיבור החשמל הדרוש יקבע בהתחשב בהרגלי צריכת החשמל של בני הבית והצרכים שלהם במידה ובמדובר בבית פרטי או בצרכי העסק, החברה או הארגון. איש מקצוע מנוסה ידע גם להעריך את הצרכים העתידיים ויתאים את תוכנית החשמל בהתאם לכך, דבר אשר יכול להביא לחיסכון ניכר בהוצאות העתידיות. אנו עדים להתפתחות בלתי פוסקת בתחום מערכות החשמל והתקשורת, אשר הופכות מורכבות ומתוחכמות יותר ויותר. תכנון מערכת החשמל על ידי גורם מקצועי ומנוסה תאפשר ליהנות מן האפשרויות הרבות והעלייה ברמת החיים שמערכות כאלו יכולות לספק.


חשוב להבין כי מבחינת החוק, האחריות על נזקים לרכוש או פגיעות גוף בעקבות ליקויים במערכת החשמל יכולה להיות מוטלת על מתכנן החשמל במבנה או מי שביצע את עבודות החשמל בפועל אך לעיתים גם על בעל הנכס, במידה וזה לא שכר שירותים מקצועיים לביצוע תכנון החשמל או עבודות החשמל. לדוגמא, במקרים של תאונות עבודה, בית המשפט עלול להטיל את האחריות למקרה במלואה או בחלקה על המעביד. חברות הביטוח מתנערות מאחריות ואינן מכסות מקרים בהם תכנון חשמל או עבודות חשמל בוצעו על ידי אנשים שאינם מורשים לבצעם. לכן, חשוב ביותר להפקיד את מלאכת תכנון החשמל בידי איש מקצוע מוסמך בלבד, כמו גם ביצוע העבודות במקום. חברת נ.א מיזמי חשמל בע"מ נותנת פירוט של כל עבודות החשמל, האביזרים וההתקנים הדרושים כמו גם הערכת

עלות החומרים והעבודות. כך יכול בעל הנכס לקבל הצעות מחיר מחשמלאים נוספים לביצוע העבודות על פי מפרט אשר יענה לכל צרכיו.


תכנון חשמל


bottom of page